dinsdag 26 maart 2013

I really lost my heart at the Taj Mahal ...

In de voormiddag naar t Agra Fort, ook al is het de derde keer dat ik hier kom toch kan ik blijven genieten. Wat een prachtig bouwwerk uit rode zandsteen en middenin paleizen opgetrokken uit marmer ... Als ik mijn ogen sluit dan kan ik zo de dames uit de harem zien lopen in hun prachtige gewanden ... Maar de kamer waar shahn jahan opgesloten zat met zicht op de Taj Mahal, de plaats waar de liefde van zijn leven lag ... Dat raakt me toch steeds het meest ... Hoe diep een liefde kan zijn ... En ja als je van hier de Taj ziet dan kan het niet anders of je ben overweldigd door de schoonheid.
Even gemediteerd op de energie van shahn jahan ...

Na de lunch naar mijn geliefde Taj ... Er bestaan geen woorden om de pracht van dit bouwwerk te omschrijven ... Het liefdessymbool ter wereld ... K had totaal geen zin in een rondleiding en ben er dan maar op mijn eentje op uitgetrokken, awel niet helemaal een reisgenoot Ruben is met mij meegegaan ... Samen gemediteerd aan de tombe
.
Anderhalf uur genieten van de schoonheid, wat het is alsof de koepel van de Taj iedere minuut . veranderd van kleur ... En dan de vele indische families die hier komen uitgedost in hun mooiste klederdracht, wat een kleurenpracht ....
Maar aan alle mooie liedjes komt een einde, dus voor de vierde keer in mijn leven zeg ik vaarwel aan deze mooie plaats ...

Nu terug naar Delhi ... Morgen laatste dag met de groep ... En maandag nog een shoppingdag en dan ... Home sweet home ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten